Varje anständig webbplats har en sida med kunders vittnesmål och fall. Recensioner visar inte bara att ditt företag är kompetent, utan också att dina varor eller tjänster är effektiva.
Kundrecensioner kan vara ganska effektiva. När allt kommer omkring läser 38% av kunderna kundrecensioner innan de köper.
Kundrecensioner kommer att öka din konverteringsfrekvens, men hur kommer du igång om du inte redan har en? Du kan antingen visa positiva kundrecensioner som du redan har fått eller uppmuntra dina nuvarande kunder att lämna en recension.
Vi går igenom hur man får fler kundrecensioner, samlar in dem och hanterar dem!
Facebook -kundrecensioner
Till att börja med, kontrollera om du har några kundrecensioner. I så fall är Facebook ett utmärkt ställe att börja. Det kan finnas recensioner där som du inte har sett ännu, särskilt om du är ett lokalt företag.
Har du fått några Facebook -recensioner än? Fråga dina konsumenter och följ! De är ofta mer än ivriga att publicera utvärderingar, även om de inte har övervägt det ännu.
LinkedIn -kundrecensioner
LinkedIn är perfekt för rekommendationer och klientutvärderingar om du är frilansare eller etablerar en ”jobba med mig” -sida på din webbplats.
Du har möjlighet att använda aktuella förslag eller be någon att lämna. Du kan sedan använda dem på din webbplats såväl som på Linkedin. När allt kommer omkring är sociala nätverkssajter som LinkedIn idealiska för att hitta nya jobbmöjligheter och partnerskap.
Har du många människor som arbetar för dig? Kontrollera om någon av dina medarbetare har fått glödande referenser! Det marknadsför också företaget och visar trevlig personal som kan hjälpa företagets konsumenter.
Begär videorecensioner på YouTube
Vad är mer kraftfullt än ett textbaserat kundintyg? En video där din konsument förklarar hur dina produkter eller tjänster har gynnats av dem. Uppmuntra dina kunder att skicka in en kundrecension och ladda upp den till sin YouTube -kanal.
Du kan lägga till videorna till din egen kanal som favoriter och skapa en spellista med videorecensioner om de ger dig en länk till videon. Det är också ganska enkelt att inkludera dem på din webbplats!
Du kan också videorecensioner medan du går, till exempel när konsumenter kommer till ditt kontor eller företag. Allt du behöver är en smartphone (med en bra kamera)!
Användarrecensioner på Google
Kundutvärderingar skickas ofta direkt till Google. Det är också här majoriteten av våra recensioner finns. De samlas sedan på ditt Google My Business -konto, där du också kan hitta en enkel länk att kopiera och distribuera när du samlar in feedback från kunder.
Om du har en WordPress -webbplats kan du använda ett plugin för att visa dina Google -recensioner direkt på sidan. Om du precis har börjat samla in recensioner, konfigurera Google My Business och uppmuntra dina kunder att lägga upp recensioner kan det vara en smart idé.
Nischade webbplatser med kundrecensioner
Beroende på din sektor kan det vara en smart idé att koncentrera sig på specialiserade webbplatser där din måldemografi hänger ut.
Om du äger ett onlineföretag är Trust Pilot ett utmärkt ställe att börja. Hotell och logi vill helst koncentrera sina ansträngningar på webbplatser som Expedia och Tripadvisor. Det kan vara fördelaktigt att ha en närvaro på dessa webbplatser på grund av det stora antalet individer som besöker dem. Konsumentrecensionerna kan sedan enkelt kopieras till din webbplats.
Kunder som lämnar recensioner bör belönas
Tänk på alla fördelar med att uppmuntra dina konsumenter att börja skriva recensioner för dina produkter eller tjänster. hur kan du samla in ännu mer pengar? Kunder som ger en kundrecension kan belönas på ett eller annat sätt. Det kan vara lika enkelt som att ge dem feedback på deras produkter eller tjänster (om du har läst dem förstås).
Ett annat alternativ är att göra ett motbud. Du kan till exempel hjälpa dem med en liten uppgift eller ge dem en rabattkupong.
Sist men inte minst kan det finnas andra kundrecensioner som du inte känner till. Sök efter ditt företags namn i Google Alerts. Kanske har ditt företag refererats på internet utan din vetskap?
Du kan också ställa in e -postvarningar för den tid ditt företag refererar till online.
Hur man gör en sida för kundrecensioner
Nu när du har samlat dina kunders feedback är det dags att designa en vacker sida för din webbplats.
Syftet med en granskningssida på din webbplats är att ge en snabb sammanfattning av dina kundrecensioner utan att behöva söka på internet.
När kunderna ser vad som redan har sagts om din organisation och dina produkter eller tjänster kan det vara enklare att skaffa ytterligare kundrecensioner genom att visa denna sida.
Kom ihåg att skaffa tillstånd från personen som lämnade in recensionen, åtminstone om du använder deras namn, företagsnamn och image. En kundrecension utan namn är lite misstänkt, vilket du bör undvika.
Kundrecension-relaterade frågor och svar
En kundrecension är precis vad det låter som: en kundrecension av din produkt eller tjänst. Den enda skillnaden är att du vill använda recensionen på din webbplats, så du ber om det.
Det är en bra idé att dubbelkolla att du är behörig att använda information som granskarens namn, firma och bild på din webbplats innan du gör det.
Många konsumenter kontrollerar kundrecensioner innan de gör ett köp, enligt många studier, så att ge positiva kundutvärderingar till potentiella leads är alltid en smart idé.